ומי מביע תמיכה בחשודים בטרור יהודי? …ארגון "בצלם"

    ישראל פריי No Comments on ומי מביע תמיכה בחשודים בטרור יהודי? …ארגון "בצלם"
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם הייתם רגילים עד היום לשמוע את עו"ד איתמר בן גביר או את פעילי עמותת "חננו" קובלים בלהט על היחס המפלה והקשה של רשויות המדינה ובראשם השב"כ, לעצורים המנהליים היהודיים, החשודים באירועי טרור יהודי – תתפלאו לדעת שהמאמר הבא, בו מובעת תמיכה עזה בעצורי הימין, מגיע דווקא מהקצה הקיצוני והנגדי של אנשי ההתנחלויות, הלא הוא ארגון "בצלם".

    במאמר שפרסם הערב הארגון נכתב: "בכלי התקשורת דווח כי חוקרי השב"כ מתקשים בחקירת החשודים בהצתה, קושי העלול להוביל אותם לנקוט, באופן נדיר, "אמצעים מיוחדים" בחקירה של חשודים יהודים. המונח "אמצעים מיוחדים" אינו כולל רק מניעת מפגש עם עורך דין אלא הוא שם קוד למגוון שיטות של התעללות פיזית ונפשית, שכולן נועדו לשבור את רוחם של העצירים. השימוש בשיטות אלה, בעיקר כאשר החוקרים משלבים כמה מהן יחד ולמשך זמן ממושך, מהווה עינויים".

    הארגון משתף בניסיונו הרב מהפעילות בקרב הפלסטינים: "החלטת בית המשפט להמשיך למנוע מהקטינים החשודים להיפגש עם עורכי דינם מחזקת את החשד כי השב"כ אכן מתכוון להשתמש בשיטות כאלה: מנסיונו של בצלם בנוגע לנחקרים פלסטינים, מניעת מפגש עם עורך דין היא לא רק שיטה בפני עצמה להפעלת לחץ על נחקר. עצם הניתוק מהעולם החיצוני מאפשר לחוקרים להפעיל שורה של אמצעים המהווים התעללות ואף עינויים, מבלי שיש עליהם כל פיקוח חיצוני. הלחץ המופעל על הנחקר כתוצאה משיטות חקירה אלה גורם לא פעם לנחקר להודות להודות במיוחס לו, גם אם זו הודאת שווא, רק כדי לסיים את ההתעללות".

    "בצלם" מדגישים כי "שריפת ביתה של משפחת דוואבשה על יושביו היה אחד ממעשי האלימות המחרידים ביותר שביצעו אזרחים ישראלים נגד פלסטינים. רשויות אכיפת החוק חייבות לפענח אותו ולהעמיד לדין את העבריינים. אולם, אסור להן ליישם את חובתן זו תוך הפרה של זכויות החשודים. לכן, על הרשויות לאפשר לחשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה להפגש עם עורכי דינם בהקדם האפשרי ולחקור אותם בלי התעללות או שיטות חקירה אסורות".

    הם קוראים לרשויות "לבטל גם את איסור מפגש עם עורך הדין שהוטל על כל הנחקרים הפלסטינים, ולהפסיק את משטר ההתעללות והעינויים המופעל כשגרה נגד נחקרים פלסטיניים".



    0 תגובות